
Model 3 Long Range: τι εντυπώσεις αφήνει μετά από 20.000 χλμ
Μετά από 20.000 χλμ, κάτοχος ενός από τα πρώτα 12/2023 Model 3 Long Range, λαϊκιστί Highland, επιθυμεί να προετοιμάσει τον επίδοξο αγοραστή για τη συμβίωση μαζί του, ενώ ταυτόχρονα θα εκνευρίζει τα ανά τον κόσμο fanboys! Οι φωτογραφίες είναι από τη δοκιμή μας.
Κατανάλωση
Το αυτοκίνητο έχει πλέον 20k km, με μέση κατανάλωση τα 14,6 kWh/100 km.
Ενδεικτική κατανάλωση δύο ενηλίκων και δύο μικρών παιδιών μετά των συμπαραμαρτούντων τους από Οίτυλο Μάνης προς Αθήνα (χιλιομετρική απόσταση 310 km): 14,1 kWh (ήτοι 43,5 kWh), με κίνηση με τα όρια στην εθνική, σβέλτα στον επαρχιακό, κλιματισμό ολούθε στους 21,5 βαθμούς Κελσίου και 38-39 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία.
Πλεονεκτήματα που γίνονται εύκολα ή όχι και τόσο εύκολα αντιληπτά με τη συμβίωση
Α) Οδήγηση με ένα πεντάλ: κλασικό Tesla
Β) Infotainment: κλασικό Tesla
Γ) Χώρος καμπίνας, αίσθηση επιβατών: πολύ καλό, με ένα αστερίσκο στην γυάλινη ηλιοροφή αν δεν χρησιμοποιείς το έξτρα σκίαστρο
Δ) Φώτα Matrix LED: άψογα
Ε) Ανάρτηση: άψογη, ακόμα και σε πλακόστρωτο
ΣΤ) Πολύ ακριβές τιμόνι, άψογο μπροστινό, άψογη ουρά!
Πολύ καλό σε ανοικτό δρόμο, ακόμα καλύτερο σε κλειστό, με ρυθμούς μέχρι 8/10
Ζ) Δεν προϋποθέτει τις ετήσιες συντηρήσεις που απαιτούν τα οχήματα με κινητήρα ΜΕΚ (λίπανση, ψύξη, χρονισμός κλπ) ή ανταγωνιστικά ηλεκτρικά
Η )Η νέα μπαταρία ασθενών ρευμάτων 15,5V υπόσχεται lifetime διάρκεια , οψόμεθα!,
Θ) Απρόσμενα βολικός ο εμπρόσθιος χώρος αποσκευών
Προβλήματα έως σήμερα
Ελαφρά ζάρωμα στο μάγουλο του καθίσματος οδηγού. Τίποτε άλλο (αυτό έλειπε άλλωστε !)
Μειονεκτήματα που είναι γνωστά κατά την αγορά και γίνονται εύκολα αντιληπτά με ένα απλό test drive
A) Το όχημα είναι μεγάλο, αρκετά μεγάλο! Παρόλα τα πολλά βοηθήματα, θα δυσκολέψει τον μη μυημένο στην κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, στα ορεινά χωριά και στα νησιά! Κατοικώ στο κέντρο της Αθήνας και έχω εμπειρία με φορτηγά 13+ τόνων, και παρόλα αυτά μερικές φορές μου δημιουργεί δεύτερες σκέψεις κατά την κίνηση σε στενές οδεύσεις.
Β) Ο πίσω χώρος αποσκευών, παρόλα τη μεγάλη ονομαστική του χωρητικότητα, πάσχει σημαντικά σε πρακτικότητα!
Γ) Κακή ορατότητα προς τα πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη.
Μειονεκτήματα που δεν μπορείς να καταλάβεις με ένα απλό test drive και τα ανακαλύπτεις αφού έχεις χορέψει τον χορό του Ησαΐα
Α) Ο συνδυασμός χαμηλού ύψους από το έδαφος και μεγάλου μεταξονίου δημιουργεί ένα ωραίο αίσθημα ανασφάλειας (δικαίως!) κάθε φορά που θα επιχειρήσετε να χρησιμοποιήσετε κακοσχεδιασμένη ράμπα υπογείου/ορόφου.
Β) Ακόμα και με τις 18άρες, υπάρχει μηδενικό rim protection.
Γ) Φρένα με ικανοποιητική δύναμη όταν τσαρουχώσεις, με μέτρια απόδοση όταν δεν φτάνεις στο τέλος της διαδρομής.
Δ) Panel gaps. Όχι όπως στο παρελθόν, αλλά σίγουρα υφίστανται.
Ε) Εδώ έχουμε ταυτόχρονα ένα μειονέκτημα και ένα πλεονέκτημα. Η Tesla σου δίνει ικανοποιητικό repair manual και σε προτρέπει να το χρησιμοποιείς κιόλας! Αλλά οι επεμβάσεις που μπορείς να κάνεις είναι ήσσονος σημασίας και δεν σχετίζονται με την παραγωγή ισχύος. Τουτέστιν, οι επεμβάσεις περιορίζονται στο σύστημα ασθενών ρευμάτων. Όσοι έχουν συνηθίσει σε λεπτομερέστατα repair manuals τύπου Haynes ή επίσημα των κατασκευαστών και έχουν άποψη για φρένα, αλλαγή συστήματος χρονισμού κλπ, όπως ο γράφων, μάλλον θα απογοητευτούν. Δεν πρόκειται τουλάχιστον σε αυτή τη βάση να τους δοθεί δυνατότητα να εμβαθύνουν στην τεχνολογία της Tesla.
ΣΤ) Το βασικότερο μειονέκτημα είναι η ηλεκτροκίνηση αυτή καθ’ αυτή. Παρόλο που μιλάμε πιθανώς για την καλύτερη έκφανσή της (μεγάλη μπαταρία, μικρή κατανάλωση, αξιόπιστος υπολογιστής ταξιδιού και δίκτυο φόρτισης Tesla), η μετάβαση ακόμα παρουσιάζει εμπόδια και πρέπει να γίνεται κατόπιν ώριμης σκέψης και σχετικής εξοικείωσης με την τεχνολογία. Προσωπικά θεωρώ αποδεκτή τη φόρτιση σε οικιακό φορτιστή (σπίτι ή τουριστικό κατάλυμα) ή τη φόρτιση σε Tesla Superchargers χωρίς εφαρμογές, αποσυνδέσεις και λοιπά παρατράγουδα. Το θέμα δεν είναι ότι δεν θα δουλέψει ο φορτιστής μεγάλου εν Ελλάδι παρόχου ρεύματος γιατί 14/15 φορές θα δουλέψει σωστά. Το θέμα είναι, όταν θα πέσεις σε αυτή τη 1/15, τι εναλλακτική έχεις πέρα από προσευχή και βλασφημίες;
Γενικό συμπέρασμα
Είναι μακράν το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορεί να αγοράσει ένα γήινο βαλάντιο (στο άνω άκρο του γήινου), με βασικό του μειονέκτημα… ότι είναι ηλεκτροκίνητο. Και μετά από σχεδόν δύο χρόνια, δεν έχω καταφέρει να γίνω φαν της ηλεκτροκίνησης. Θεωρώ προαιρετική τη διευκρίνιση, αλλά δεν θα αγόραζα κανένα άλλο ηλεκτρικό πλην Tesla και αυτό γιατί στη χρήση προσομοιώνει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο την ευκολία ενός θερμικού, όντας ένα καλά μελετημένο όχημα με προσοχή στη λεπτομέρεια, παρόλη την ηλεκτρική του φύση.