Tesla: μυστική ομάδα “έθαβε” τα παράπονα για την αυτονομία
Όλοι γνωρίζουν ότι τα επίσημα νούμερα κατανάλωσης είναι απλησίαστα στην πραγματική ζωή, ό,τι καύσιμο κι αν καταναλώνει το αυτοκίνητό σας. Η μόνη αξία που έχουν είναι συγκριτική, ώστε να μπορείς να αξιολογήσεις την κατανάλωση του ενός μοντέλου έναντι κάποιου ανταγωνιστικού του.
Στα ηλεκτρικά, είναι γνωστό ότι η επίσημη αυτονομία μπορεί να επιτευχθεί μόνο με υποτονική οδήγηση κι ήπιες ταχύτητες, χωρίς πλήρες φορτίο, χωρίς τον κλιματισμό και τη θέρμανση σε λειτουργία και βέβαια, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και χωρίς έντονα υψομετρικά. Όμως, πολλοί αγοραστές θεωρούν ότι η επίσημη αυτονομία που ανακοινώνεται οφείλει να επιβεβαιωθεί και στην πράξη στο ταξίδι. Τα πράγματα φαίνεται ότι ήταν ακόμα χειρότερα για τα Tesla, καθώς ενώ η πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών χρησιμοποιεί υπολογισμό εύρους που δημιουργήθηκε από την Environmental Protection Association, η Tesla έκανε τις δικές της δοκιμές.
Πράγματι, το 2021 η πρωτοποριακή αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάστηκε να μειώσει τις εκτιμήσεις αυτονομίας των οχημάτων της μετά την προτροπή της αμερικάνικης EPA (Environmental Protection Agency), αναφέρει το Reuters. Σύμφωνα με τον Gregory Pannone, ο οποίος συνέγραψε μια μελέτη για τα ηλεκτρικά οχήματα για την Εταιρία Μηχανικών Αυτοκινήτου (SAE), η Tesla εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τις πιο φιλόδοξες εκτιμήσεις αυτονομίας που μπορεί.
Αυτό σημαίνει ότι όταν φορτίσετε πλήρως το αγαπημένο σας Model κάτι, θα δείτε στο ταμπλό ένα πολύ εντυπωσιακό νούμερο αυτονομίας που θα καταπολεμήσει το άγχος σας, αλλά το οποίο στην πορεία θα μετατραπεί σε απογοήτευση αφού δεν αντιστοιχεί στην πραγματικότητα. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτές οι εκτιμήσεις δε λαμβάνουν υπόψη παράγοντες όπως η θερμοκρασία, τα υψομετρικά ή οι συνήθειες του οδηγού, οδηγώντας σε μια εσφαλμένη εντύπωση για την εμβέλειά τους που μειώνεται πιο γρήγορα από τα πραγματικά χιλιόμετρα. Είναι δηλαδή ένα φουσκωμένο νούμερο που τελικά δεν έχει και μεγάλη σχέση με την πραγματική αυτονομία. Κι όπως θα σας ενημερώσει κάθε κάτοχος, αντί να πιστεύετε το νούμερο της αυτονομίας, είναι πολύ πιο ασφαλές να εισάγετε τον προορισμό σας στη κεντρική κονσόλα και να επαφίεστε στις συμβουλές της. Εμείς το δοκιμάσαμε στη δοκιμή του Model 3 SR+ κι εκπλαγήκαμε με το πόσο ακριβής ήταν η πρόγνωση.
Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, η Tesla λάμβανε πάρα πολλά αιτήματα για ραντεβού για σέρβις ώστε να ελεγχθεί η μπαταρία γιατί η αυτονομία δεν επαληθευόταν στην πράξη. Τόσα πολλά, ώστε το καλοκαίρι του 2022 δημιούργησε μια «Ομάδα εκτροπής» στο Las Vegas. Η ομάδα διαχειριζόταν έως και 2.000 περιπτώσεις την εβδομάδα, ανέφεραν στο Reuters ανώνυμες πηγές με γνώση του θέματος. Με έναν δεδηλωμένο στόχο να κλείνουν όσο το δυνατόν περισσότερες υποθέσεις, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, τα μέλη της ομάδας πραγματοποιούσαν δοκιμές απομακρυσμένης διάγνωσης. Σε περίπτωση που η μπαταρία ήταν απολύτως υγιής, τα αιτήματα εξυπηρέτησης φαίνονταν ως διεκπεραιωμένα, εάν ο εν λόγω ιδιοκτήτης δεν απαντούσε μετά από ένα μόνο τηλεφώνημα κι ακύρωναν την επίσκεψη στο σέρβις.
Τελικά, τα μέλη της ομάδας διατάχθηκαν να σταματήσουν την εκτέλεση δοκιμών απομακρυσμένης διάγνωσης στα οχήματα των ιδιοκτητών που ανέφεραν προβλήματα αυτονομίας καθώς αυτό ήταν πλέον πολύ χρονοβόρο με τόσα πολλά αιτήματα. Η Tesla φέρεται να έχει σταματήσει την Ομάδα εκτροπής του Las Vegas.
Συμπερασματικάhttps://cartalk.gr/tesla-poso-peftei-mpataria-tous-meta-apo-320-000-chiliometra/
Τα Tesla έχουν πράγματι τον καλύτερο διαχείρισης των εξωτερικών θερμοκρασιών. Είτε είναι καύσωνας είτε έξω επικρατεί πολικό ψύχος, τα μοντέλα της έχουν εξαιρετική απόδοση. Και με μπαταρία που πέφτει ελάχιστα ακόμα και μετά από πολλά πολλά πολλά χιλιόμετρα, δεν έχετε κανένα λόγο να ανησυχείτε για την υγεία της. Όποτε θέλετε να ταξιδέψετε, θα τη γεμίζετε πλήρως και θα αφήνετε τον κεντρικό υπολογιστή του οχήματος να κάνει τον προγραμματισμό. Θα σας ενημερώσει πλήρως για το πού και πόσο θα χρειαστεί να φορτίσετε. Είναι απίστευτα ακριβής.
Όμως, δε θα πρέπει να κάνετε τρία πράγματα: πρώτον, να θεωρήσετε πως επειδή το τάδε Model διαφημίζεται ότι μπορεί να καλύψει 600τόσα χιλιόμετρα, όντως θα τα επαληθεύσει σε κάποιο ταξίδι. Δεύτερον, να πιστεύετε το αρχικό νούμερο που δείχνει η πρόβλεψη αυτονομίας όταν γεμίσετε. Α, λέει ότι έχω μπροστά μου 582 χιλιόμετρα, ωραία, πάμε Θεσσαλονίκη χωρίς στάση. Θα μείνετε στην άκρη του δρόμου κατά την Κατερίνη. Και τρίτον, να κλείσετε ραντεβού στο σέρβις επειδή τα παραπάνω θα σας κάνουν να πιστέψετε ότι η μπαταρία σας έχει πρόβλημα.