Αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα #51
Cayenne, αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο μοντέλο, έγινε συνώνυμο της οικονομικής ευμάρειας που αποκτήθηκε με άνομα μέσα στην περίοδο πριν την οικονομική κρίση. Αν όμως θέλετε μια παλιά Cayenne σήμερα, ακόμα κι αν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά την αγορά της (η φθηνότερη στο car.gr δίνει ρέστα από επταχίλιαρο), τα τέλη κυκλοφορίας κι η κατανάλωση καυσίμου θα σας γονατίσουν. Ακόμα κι αν μετατρέψετε τον κινητήρα ώστε να καταναλώνει υγραέριο, πάλι το κόστος κίνησης θα πρέπει να είναι διπλάσιο ενός σύγχρονου SUV όπως για παράδειγμα το Vitara.
Όμως υπάρχει λύση: χαμηλά τέλη κυκλοφορίας χάρη σε κινητήρα 1.9 λίτρων και κατανάλωση σπουργιτιού χάρη σε καύση diesel! Ναι, υπάρχει τέτοια Cayenne αλλά δε θα είναι εύκολο να τη φέρετε στην Ελλάδα, καθώς πωλείται στην Ουκρανία! Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε προφανώς θέμα με την αξιοπιστία και την κατανάλωση του εργοστασιακού ατμοσφαιρικού V8 των 4.5 λίτρων και 340 ίππων, οπότε τον αντικατέστησε με το κινητήριο σύνολο TDI των 1.9 λίτρων που έμπαινε από το 2000 ως το 2007 σε διάφορα μοντέλα του Ομίλου Volkswagen. Ταυτόχρονα, αντικατέστησε το αυτόματο κιβώτιο με εξατάχυτο χειροκίνητο από Volkswagen Touareg 2.5 TDI.
Αν σας τρομάζει η όλη μετατροπή, ο πωλητής είναι καθησυχαστικός. Λέει ότι όλα λειτουργούν στην εντέλεια, ότι τα πάντα έχουν γίνει με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, ότι το κόστος κίνησης έχει πέσει περίπου στο 1/3. Βέβαια, κάτι ανάλογο θα πρέπει να έχει συμβεί και με τις επιδόσεις. Μπορεί με 150 ίππους και πλούσια ροπή να κινούσε με άνεση τα ελαφρότερα Golf κι Octavia, αλλά μην περιμένετε την αρχοντιά του V8 βενζίνης. Λογικά πάντως θα επαρκεί για να κρατάει απροβλημάτιστα τα 120-130 στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και με πλήρες φορτίο και τον κλιματισμό σε λειτουργία. Η τετρακίνηση αποδίδει απροβλημάτιστα (κατά τα λεγόμενα του πωλητή), ενώ το απαρχαιωμένο εργοστασιακό infotainment της Cayenne έχει αντικατασταθεί από μια οθόνη αφής 10 ιντσών με λειτουργικό Android. Δε θα πετάξουμε ακριβώς τη σκούφια μας με τις λάμπες LED στα παλιά φανάρια, είναι συνταγή για πολύ τύφλωμα στους απέναντι οδηγούς.
Με 222.000 χιλιόμετρα (λογικά για την καρότσα) και τιμή 7.225 €, αυτή ίσως είναι η ιδανική Cayenne που δε θα μπορέσετε ποτέ να αποκτήσετε.