Stellantis: νέα μπαταρία θα φέρει τα ηλεκτρικά των 20 χιλιάδων
Η Stellantis παρουσίασε μια καινοτόμο μπαταρία που ενσωματώνει τις λειτουργίες του inverter και του φορτιστή. Ονομάζεται Intelligent Battery Integrated System (IBIS) κι είναι το αποτέλεσμα μιας τετραετούς συνεργασίας μεταξύ της Stellantis, της εταιρίας κατασκευής μπαταριών Saft και 25 ερευνητών από το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας (CNRS). Σύμφωνα με τη Stellantis, η ενσωμάτωση του inverter και των λειτουργιών φόρτισης οδήγησε σε μια νέα μπαταρία που είναι πιο αποδοτική, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αυτονομία. Η μονάδα λέγεται ότι είναι επίσης φθηνότερη και πιο αξιόπιστη, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνει και κάμποσο χώρο στο αυτοκίνητο.
«Το ταξίδι μας προς την ηλεκτροκίνηση τροφοδοτείται από την καινοτομία κι έρχεται να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των EV πελατών μας, όπως η αυτονομία, η ευρυχωρία κι η προσιτή τιμή, ενώ μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα αφού βελτιώνει την απόδοση», δήλωσε ο Ned Curic, Διευθυντής Μηχανικής και Τεχνολογίας Stellantis. «Αυτό το επαναστατικό σύστημα μπαταριών θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα αποφασιστικό βήμα στη δέσμευση της Stellantis να παρέχει χρήσιμη, εύκολη και προηγμένη τεχνολογία σε όλους». Και να προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα με τιμές θερμικών, προσθέτουμε εμείς. Ένα μοντέλο με φυσιολογικές διαστάσεις που θα κοστίζει λογικά χρήματα και θα μπορεί να ταξιδέψει απροβλημάτιστα.
Παρακολουθήστε το βίντεο για να δείτε τι επαναστατικό φέρνει το IBIS: ουσιαστικά αφαιρεί τον βαρύ inverter και τον φορτιστή από την κανονική τους θέση για να ελευθερώσει χώρο και βάρος. Η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος πηγαίνει απευθείας στη μπαταρία, χωρίς να χρειάζεται inverter. Το πακέτο έχει τριφασική παραγωγή ρεύματος κι οι μονάδες λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Το επόμενο βήμα για το IBIS είναι η κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου που θα δοκιμαστεί σε δυναμόμετρα και στον πραγματικό κόσμο. Δεδομένου ότι αυτή η νέα τεχνολογία μπαταριών προορίζεται για μικρότερα αυτοκίνητα, η Stellantis πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει το 500e ή το Jeep Avenger για δοκιμές.
Εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια, η Saft παρέχει λύσεις για οχήματα και σταθερές μπαταρίες. Προμηθεύει την αεροπορία, τις εταιρίες διαστήματος και τον στρατό με σταθερές μονάδες μπαταριών, αλλά υπάρχουν οφέλη και για το ευρύ κοινό. Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το IBIS σε μια εγκατάσταση φωτοβολταϊκών με αποθήκευση ενέργειας για να αποχαιρετήσετε το δίκτυο. Θα είναι σαν το οικιακό ηλιακό σύστημα της Tesla, αλλά πιο προσιτό.
Το καλύτερο παράδειγμα είναι το Mazda MX-30, ένα μοντέλο εξοπλισμένο με μικροσκοπική μπαταρία. Έχει μεγάλο αμάξωμα αλλά θεωρητική αυτονομία 170 χιλιομέτρων, οπότε δεν είναι ούτε αυτοκίνητο πόλης ούτε γενικής χρήσης. Το IBIS είναι ουσιαστικά το αντίθετο της μπαταρίας 205 kWh που φοράει το ηλεκτρικό Hummer των τεσσάρων τόνων.