Τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο για το 2022

Το 2022 ανήκει πλέον στο παρελθόν. Ήταν μια δύσκολη χρονιά, που χαρακτηρίστηκε από πληθωριστικές πιέσεις σε όλο τον κόσμο, την έλλειψη των ημιαγωγών, τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις επιπτώσεις του στο ενεργειακό κόστος στην Ευρώπη και πολλές άλλες γεωπολιτικές εντάσεις. Τουλάχιστον αποτελεί την τελευταία χρονιά που ο κορονοϊός φάνηκε να καταδυναστεύει τη ζωή μας, μέχρι νεοτέρας τουλάχιστον. Σε αυτό το πλαίσιο, η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε μικτά αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του έτους. Το Motor1 συγκέντρωσε τα δεδομένα για τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο το 2022 και δεν έλειψαν οι εκπλήξεις.

Κίνα, ανθηρή χάρη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η κατάσταση στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, είναι αρκετά καλή λαμβάνοντας υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις. Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2% σε 26.86 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Νούμερο που ήταν ακόμη καλύτερο από του 2019, όταν η πανδημία δεν είχε ακόμη καταφτάσει. Είναι η πρώτη φορά που η κινέζικη αγορά ήταν σχεδόν διπλάσια των ΗΠΑ. Μεγάλο μέρος της ανάπτυξης προήλθε από τα ηλεκτρικά οχήματα, που απολαμβάνουν κίνητρα από την κυβέρνηση κι αντιπροσώπευσαν το 20% των συνολικών πωλήσεων, με το Wuling Hongguang Mini EV να φτάνει στα τρία κορυφαία μοντέλα με τις καλύτερες πωλήσεις, μαζί με το BYD Song Plus που ανήλθε συνολικά στις 459.424 μονάδες.

ΗΠΑ, η κατάσταση επιδεινώνεται

Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ήταν των ΗΠΑ, οι οποίες ήταν περισσότερο εκτεθειμένες σε πληθωριστικές πιέσεις κι αυξανόμενα επιτόκια. Οι πωλήσεις οχημάτων ανήλθαν συνολικά σε 13.83 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 8% από το 2021 και όντας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2012. Ο όγκος πωλήσεων ήταν 19% χαμηλότερος από το 2019.

Παρά τα αρνητικά αποτελέσματα, οι καταναλωτές συνέχισαν να μετατοπίζονται από τα sedan και τα MPV στα SUV και τα pick-up, κι η Tesla συνέχισε να κερδίζει θέσεις τοποθετώντας δύο από τα μοντέλα της στην κορυφή του πίνακα BEV. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα μικρό κλάσμα του συνόλου (σχεδόν 6%), με τη σειρά F της Ford να κατέχει την πρώτη θέση με 653.957 μονάδες, ακολουθούμενη από κοντά από το Chevrolet Silverado στη δεύτερη θέση (523.249 μονάδες) και το pick-up Ram στην τρίτη.

Ευρώπη, η ελεύθερη πτώση συνεχίζεται

οι πωλήσεις στη Γερμανία

 

Στην Ευρώπη, η κατάσταση δεν είναι διαφορετική από ό,τι στην Αμερική. Τα στοιχεία για τις τέσσερις κορυφαίες αγορές (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία κι Ισπανία), που αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% των πωλήσεων, δείχνουν ότι η πτώση δεν έχει σταματήσει. Το 2022, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 9.05 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 6% από το 2021. Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 7% από το 2020 και 29% από το 2019. Στη Γερμανία, η Volkswagen θριάμβευσε για άλλη μια φορά με τρία αυτοκίνητα να τοποθετούνται αντίστοιχα στις τρεις πρώτες θέσεις στο βάθρο.

οι πωλήσεις στη Γαλλία

 

Στη Γαλλία, η υπεροχή του Ομίλου Renault στη χώρα διακόπηκε από έναν νέο νικητή στην πρώτη θέση, το Peugeot 208 με 88.812 πωλήσεις. Μέσα σε τέσσερα χρόνια, η ευρωπαϊκή αγορά έχασε περισσότερες από 3.7 εκατομμύρια μονάδες. Η κατάσταση είναι πρακτικά η ίδια στις τέσσερις χώρες. Η Γαλλία κι η Ιταλία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση σε σύγκριση με το 2021, ενώ τα γερμανικά νούμερα παρέμειναν σταθερά.

οι πωλήσεις στην Ιταλία, με τα μικρά εγχώρια μοντέλα να κυριαρχούν. Αειθαλής η Lancia Y

 

Ωστόσο, όλες κατέγραψαν διψήφια πτώση μεταξύ 2019 και 2022. Η έλλειψη ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπείες και το αυξανόμενο κόστος ζωής, εν μέρει λόγω της ενεργειακής κρίσης, εξηγεί τη δυσμενή κατάσταση.

οι πωλήσεις στην Ισπανία

 

Τέλος, η κατάσταση στην Ισπανία είναι περίεργη, με το Hyundai Tucson να κατέχει την πρώτη θέση με συνολικά 21.985 πωλήσεις. Το Dacia Sandero ακολούθησε στη δεύτερη θέση με το Seat Arona στην τρίτη. Είναι ενδιαφέρον ότι, ενώ διαφορετικά μοντέλα κυριάρχησαν σε κάθε αγορά, η κατάταξη στα ηλεκτρικά είχε έναν ξεκάθαρο νικητή. Το Tesla Model Y εντυπωσίασε καθοδηγώντας τις αγορές BEV στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις δύο μεγαλύτερες αγορές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη σε απόλυτα νούμερα. Σε ποσοστό βέβαια, η πιο ηλεκτρική χώρα παραμένει η Νορβηγία.

οι πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία

 

Όλα καλά, όλα ανθηρά

οι πωλήσεις στην Αυστραλία

 

Σε αντίθεση με την Αμερική και την Ευρώπη, η κατάσταση στην Αυστραλία, την Ινδία, την Ινδονησία και την Τουρκία ήταν αρκετά καλή. Όχι μόνο αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων μεταξύ 2021 και 2022, αλλά ήταν υψηλότερος από ό,τι δύο και τρία χρόνια νωρίτερα. Η Αυστραλία ειδικότερα γνώρισε έναν θρίαμβο των οχημάτων με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Στην πρώτη θέση βρέθηκε το Toyota Hilux, με συνολικά 64.391 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Ford Ranger (47.479 μονάδες) και το Toyota RAV4 (34.845 μονάδες).

οι πωλήσεις στην Ινδία

 

Η Ινδία, για παράδειγμα, έκανε  ρεκόρ όλων των εποχών με 4.37 εκατομμύρια μονάδες, καθιστώντας την τρίτη μεγαλύτερη αγορά οχημάτων στον κόσμο, μπροστά από την Ιαπωνία. Είναι η πρώτη φορά που η Ινδία ξεπερνά την Ιαπωνία.

οι πωλήσεις στην Ινδονησία

 

Στην Ινδονησία, ο κλάδος οδεύει σταθερά προς τον όγκο του ενός εκατομμυρίου μονάδων/έτος που σημείωνε μεταξύ 2013 και 2018. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17% σε σύγκριση με το 2021.

Περισσότερα Άρθρα