Τι έχει να πει το Volvo EX30 σε έναν κάτοχο Tesla;
Αναγνώστης μας, κάτοχος Tesla Model Υ, οδηγεί το μικρό ηλεκτρικό Volvo και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.
Πηγαμε με τη συζυγο και ειδαμε το ex30 απο κοντα, ε και το πηραμε και μια βολτα. Οδηγησαμε το πισωκινητο μοντελο με τους 270 ιππους και την “μεγαλη” μπαταρια.
Πανεμορφο (υποκειμενικη προφανως η αποψη) αυτοκινητο, μαζεμενες διαστασεις και ιδιαιτερα ευκολο-οδηγητο. Εχει το πιο ελαφρυ τιμονι που εχω δει ποτε μου, κατι το οποιο ειναι χρησιμο για εντος της πολης. Απο οτι μας ειπε μετα ο πωλητης εχει ρυθμισεις για το “βαρος” του τιμονιου, αν καποιος θελει να το αλλαξει.
Η θεση οδηγησης ειναι καλη, ρυθμιζεις το καθισμα οπως θελεις και το ιδιο το καθισμα ειναι αναπαυτικοτατο. Οδηγος και συνοδηγος εχουν πολυ χωρο για να απλωθουν. Στο πεδιο δεσποζει η κεντρικη οθονη του infotainment, απο την οποια ελεγχονται ολα a la tesla. Η ιδια η οθονη εχει καλη αποκριση, ευκρινεια και φωτεινοτητα.
Στους χωρους των επιβατων ειχα ετοιμαστει για ζορικες καταστασεις, αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν προβληματιζει. Καθισα πισω απο τη γυναικα μου ανετα (1.66 εκεινη, 1.78 εγω και εχω τα κιλακια μου). Το μονο αρνητικο ειναι οτι επειδη η μπαταρια βρισκεται κατω απο το δαπεδο, καθεσαι με τα ποδια σχετικα ψηλα. Επειδη εχεις χωρους και πισω, δεν ειναι τραγικο, αλλα ειναι το μονο πραγμα που μου κακοφανηκε στο πισω καθισμα. Για παιδια, εννοειται οτι δεν υπαρχει κανενα προβλημα. Ο χωρος αποσκευων θεωρω οτι ειναι καλος για αμαξι της κατηγοριας (υπενθυμιζω 4.23μ) και αν κατεβασεις κατω το δαπεδο του πορτμπαγαζ μεγαλωνει ακομα περισσοτερο.
Στα οδηγικα τωρα, το οδηγησαμε, τοσο εγω οσο και η συζυγος, οπως θα το οδηγουσαμε αν ηταν στην κατοχη μας. Δηλαδη για μετακινησεις εντος πολης, χαλαρα και ανετα. Εχει αμεση αποκριση στο γκαζι, το τιμονι ειναι ελαφρυ οπως ειπα και η αναρτηση ειναι πραγματικα καλη στις ανωμαλιες και κακοτεχνιες του δρομου. Την ζηλεψα σε σχεση με το δικο μου αμαξι. Εχεις καλη περιμετρικη ορατοτητα, προς τα πισω θα μπορουσε να ειναι καλυτερη, αλλα δεν ειναι deal breaker. Τα stalks δουλευουν ακριβως οπως των τεσλα (φλας, ταχυτητες) και εχουν μερικες ακομα λειτουργιες (πχ υαλοκαθαριστηρες) που στα τεσλα ειναι στην οθονη. Εχουν ωραια αισθηση και τα νιωθεις στιβαρα.
Το μονο που με ξενισε ηταν το “one pedal driving”. Εχω συνηθισει σε πραγματικο one pedal, οπου δεν ακουμπας καθολου το φρενο. Εδω τα πραγματα δεν ειναι ακριβως ετσι. Το αμαξι επιβραδυνει οντως και τελικα θα σταματησει, αλλα πρεπει να οδηγεις ΠΑΡΑ πολυ ομαλα και προβλεποντας σε αρκετο χρονο το ποτε θα σταματησεις για να χρησιμοποιεις αποκλειστικα το πενταλ του γκαζιου. Δεν υπαρχουν αλλες ρυθμισεις, εχει τη δυνατοτητα μονο on ή off. Κατι ακομα αρνητικο ειναι οτι καθε φορα που οδηγεις, πρεπει να απενεργοποιεις το lane warning και στο speed limit warning. Το πρωτο ειναι επικινδυνο για την ελλαδα καθως οχι μονο κανει θορυβο, αλλα σου στριβει το τιμονι, αν πας να πατησεις λωριδα χωρις να εχεις βγαλει φλας. Ευτυχως γινεται με κουμπι shortcut στο τιμονι.
Καμερα οπισθοπορειας και πισω αισθητηρες παρκαρισματος, στανταρ σε ολα τα trim levels. Μου εκανε εντυπωση οτι η καμερα οπισθοπορειας εχανε frames. Το ανεφερα στον πωλητη και ειπε οτι ειναι μαλλον θεμα software. Δεν ειναι κατι τραγικο, αλλα χτυπαει λιγο ασχημα.
OTA updates παιρνει το αμαξι (πολυ βασικο). Το mobile app του δεν εχει την αποκριση των tesla, αλλα μπορεις να κανεις μερικα βασικα πραγματακια. Ξεκλειδωνεις το αμαξι, αλλα ακομα (σε κανενα trim level) δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις το κινητο ως κλειδι. Στα δυο ανωτερα επιπεδα εξοπλισμου, εχει keyless entry αλλα δινοντας σου ενα πραγματακι το οποιο πρεπει να εχεις πανω σου. Διαφορετικα, το βασικο “κλειδι” ειναι μια καρτα που την ακουμπας πανω στο b-pillar και μετα την βαζεις σε ενα συγκεκριμενο σημειο (το οποιο δουλευει και ως wireless charging station) στην κεντρικη κονσολα, ωστε να “ξεκινησει” το αμαξι. Δεν εχει κουμπακι start/stop (μπραβο!), απλα το βαζεις σε drive και φευγεις.
Βασικος εξοπλισμος επισης το blind sport monitor με λαμπακια πανω στους καθρεπτες.
Γνωμη μου, δεν αξιζει να ασχοληθει κανεις με τα ανωτερα επιπεδα εξοπλισμου, παρα μονο με το μεγεθος της μπαταριας και την επιλογη κινητηρα. Αν καποιος το θελει για αμαξι πολης, το χαμηλοτερο trim, με το ενα μοτερ και την μικρη μπαταρια, ειναι υπεραρκετο. Το ανωτατο εξοπλιστικο επιπεδο εισαγει ενα πανεμορφο 360 area view, αλλα κοστιζει 13k περισσοτερο. Αν μπορουσαμε να το βαλουμε με κανα χιλιαρικο, ισως να αξιζε.
Η Volvo δινει δωρο wallbox (θα πληρωσετε προφανως τα εργατικα της εγκαταστασης), αλλα δεν δινει μαζι με το αμαξι mobile charger, το οποιο ειναι ψιλοβασικο. Ο μαμισιος κοστιζει κανα 500αρικο, αλλα μπορειτε να βρειτε και εναλλατικους φτηνοτερους (2-3 κατοσταρικα νομιζω).
Με εμβελεις, ακτινες, καταναλωσεις κτλπ δεν ασχοληθηκαμε καθολου, διοτι σε αμαξι πολης δεν ενδιαφερουν. Υπαρχουν αλλωστε απειρα βιντεακια που μπορει να βρει κανεις στο youtube και πληροφοριες σε σαιτ, που αναφερουν αυτα τα πραγματα.
Το δωρεαν χρωμα ειναι ενα πολυ ωραιο γκρι, το οποιο ειναι μεταλλικο και σε χρεωνουν 614 (νομιζω τελικη τιμη με το φπα μεσα) για τα αλλα χρωματα.
Το ξερω οτι το νημα ειναι της βολβο, αλλα μιας και βρισκομασταν εκει πεταχτηκαμε και απεναντι στην byd, να ριξουμε μια ματια στο dolphin. 4.30 το dolphin vs 4.23 το ex30. Η απτη ποιοτητα του dolphin (και απο οτι εχω ακουσει και των αλλων byd) ειναι εξωπραγματικη, ειδικα αν σκεφτεις τα χρηματα που κοστιζουν (33k αν θυμαμαι καλα ΠΡΟ επιδοτησης, δηλ πεφτει στα 24k με την επιδοτηση ιδιωτη του ΚΗ3). Εχει καλυτερους χωρους απο το volvo, αλλα μικροτερο πορτμπαγαζ.
Τα byd ειναι πιο “παραδοσιακα” αυτοκινητα, γεματα μοχλουδακια και διακοπτες, κατι που μπορει να αρεσει σε πολυ κοσμο, αλλα εμας μας ξενισε. Εγω ειχα φρικαρει βλεποντας αυτον τον καταιγισμο πληροφοριων, αλλα παραδοξως και η γυναικα μου ειπε μετα οτι δεν της αρεσε. Σε καποιον που δεν γουσταρει το “καθαρο” περιβαλλον του βολβο, πιθανοτατα να του αρεσει ομως το cockpit των byd. Τα dolphin ηρθαν προχτες και δεν ειναι διαθεσιμα ακομα για test drive. Προσθιοκινητα με 204 ιππους (vs rwd και 272 το βολβο) αλλα με πιο πλουσιο εξοπλισμο (εχει μεχρι 360καμερα στην “φτηνη” εκδοση, που εχει ελαχιστες διαφορες με την κατα 2 χιλιαρικα πιο ακριβη).
Το βολβο ειναι οτι πιο κοντα σε baby tesla κυκλοφορει αυτην τη στιγμη, αλλα με πιο ανετες αναρτησεις. Πασχει σε σχεση με τεσλα σε καποιους τομεις (πχ mobile app, regen) αλλα ειναι αυτα τα σημεια στα οποια τα τεσλα ειναι κορυφη.
Το dolphin ειναι πιο vfm, εντυπωσιακο με τα μπλιμπλικια του και το πανεμορφο σαλονι του. Μεγαλο αρνητικο οτι κανενα byd (οπως με ενημερωσε ο πωλητης) δεν μπορει να ρυθμισει την ισχυ/αμπερ φορτισης του. Μπορεις να προγραμματισεις ποτε θα φορτισει, αλλα οχι με τι ενταση ρευματος. Στο volvo μπορεις να το κανεις αυτο μονο μεσα απο το αμαξι (να ρυθμισεις την ενταση) και να βαλεις schedule, τοσο μεσα απο το αμαξι, οσο και απο το mobile app.
Αυτα, αξιζει να πατε μια βολτουλα να το δειτε, τοσο το μικρο βολβακι, οσο και τα byd απεναντι
ΥΓ: γνώμη μου ότι το dolphin θα φάει λάχανο το mg4
YΓ2: παραγγελια ex30 σημερα, σημαινει παραδοση εως τελος σεπτεμβριου