Έρευνα:ποια ηλεκτρικά χάνουν λιγότερη αυτονομία στον καύσωνα;
Έχουμε συνηθίσει να δημοσιεύουμε έρευνες από το εξωτερικό για το πόση ηλεκτρική αυτονομία χάνεται σε ακραίες συνθήκες ψύχους. Συνήθως νορβηγικά δημοσιεύματα δοκιμάζουν τα δημοφιλή ηλεκτρικά μοντέλα σε καλοκαιρινές συνθήκες (για αυτούς, υπολογίστε περί τους 25 βαθμούς) και σε χειμερινές θερμοκρασίες που κυμαίνονται μεταξύ -10° και -5° Κελσίου.
Δοκιμή στη Νορβηγία: Ηλεκτρική αυτονομία σε ψύχος; Πρώτη η Tesla, τελευταία η Toyota!
Όλα αυτά όμως μας φαίνονται πολύ μακρινά: τι γίνεται σε συνθήκες καύσωνα, σαν αυτές που πλήττουν τις τελευταίες μέρες την πατρίδα μας; Το πώς ακριβώς η θερμότητα επηρεάζει την αυτονομία αξιολογήθηκε πρόσφατα σε νέα έρευνα της Recurrent, η οποία κατέληξε σε χρήσιμα συμπεράσματα μετά από ανάλυση μετρήσεων σε 7.500 οχήματα. Η έρευνα περιελάμβανε ηλεκτρικά μοντέλα από διάφορες μάρκες, μεταξύ άλλων το Nissan Leaf, το Hyundai Kona EV, τη Ford Mustang Mach-E. Αλλά τα μοντέλα που ξεχώρισαν επειδή είχαν τη μικρότερη υποβάθμιση της αυτονομίας σε συνθήκες ακραίας ζέστης ήταν τα μοντέλα της Tesla. Στην πραγματικότητα, το διάγραμμα μεταβολής είναι τόσο ομαλό που θα νομίζατε ότι η δοκιμή διεξήχθη σε ανόμοιες συνθήκες σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά.
Και βέβαια, η Tesla δεν επαναπαύεται αλλά συνεχίζει κι επεκτείνει τις δοκιμές της σε ζεστά κλίματα, όπως είχαμε δημοσιεύει τον Μάιο. Τότε, τα δημοφιλή EV είχαν αποβιβαστεί με ολόκληρη την γκάμα τους στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κι υποβλήθηκαν σε δοκιμές σε ακραίες καιρικές δοκιμές. Αξίζει να δείτε το διάγραμμα ενός άλλου αξιόλογου ηλεκτρικού μοντέλου, όπως η Mustang Mach-E και να συγκρίνετε τις μεταβολές ανάλογα με τη θερμοκρασία.
Η έρευνα αναφέρει και μερικές διαφορές ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό και σε ένα θερμικό μοντέλο, επισημαίνοντας τρία σημεία που τα EV υπερτερούν. Πρώτον, ένας θερμικός κινητήρας παράγει λειτουργώντας πολλή θερμότητα που ζεσταίνει και την καμπίνα, οπότε το κλιματιστικό έχει περισσότερη δουλειά για να τη διατηρήσει δροσερή. Ένα EV δεν παράγει την ίδια ποσότητα θερμότητας όταν λειτουργεί, επομένως ο κλιματισμός δε χρειάζεται να εργάζεται τόσο σκληρά. Δεύτερον, ο δροσερός αέρας έρχεται αμέσως και τρίτον, μπορείτε να προγραμματίσετε την καμπίνα του αυτοκινήτου σας να αρχίσει να δροσίζεται, ενώ ακόμα είναι συνδεδεμένο στην πρίζα. Ο κλιματισμός απαιτεί 3-5 kW για να ψύξει ένα αμάξι με υψηλή θερμοκρασία, αλλά μόλις μία κιλοβατώρα για να διατηρήσει σταθερή τη δροσερή θερμοκρασία.