Το όνομα αυτής: Lamborghini Revuelto,με 1.001 υβριδικούς ίππους

Δεν παρουσιάζει κάθε μέρα καινούριο supercar η Lamborghini, οπότε η σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα ξεχωριστή. Η Aventador μάς συντρόφευσε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία κι επιτέλους η διάδοχός της είναι εδώ. Ονομάζεται Revuelto, ένα διθέσιο υπεραυτοκίνητο που η Lamborghini θεωρεί ότι ενσωματώνει όλες τις νεότερες τεχνολογίες στα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Είχαμε αφιερώσει ένα αναλυτικό άρθρο την περασμένη εβδομάδα, όπου κάναμε λόγο για τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου με την κωδική ονομασία LB744. Για να ανανεώσετε τη μνήμη σας, η καρδιά αυτής της ναυαρχίδας είναι ένας νέος V12 6.5 λίτρων, ο οποίος συνεργάζται με τρεις ηλεκτροκινητήρες για να παράξει συνδυαστικά 1.001 ίππους. Η ισχύς φτάνει και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός νέου οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και καθώς πρόκειται για plug-in hybrid διάταξη, μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός θα αρκείται σε 180 ίππους κι αν έχει φορτίσει πλήρως την μπαταρία κι είναι φρόνιμος, μπορεί να ελπίζει σε 10 χιλιόμετρα αυτονομίας. Τις υπόλοιπες στιγμές, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 2.5 δευτερόλεπτα, τα 200 σε λιγότερο από 7, η τελική ξεπερνάει τα 350.

Η Revuelto αντιπροσωπεύει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για τη Lamborghini. Ναι, υπάρχουν πολλές έντονες ακμές και μερικά κλασικά στοιχεία που θυμίζουν παλιότερα μοντέλα, όπως η αιωρούμενη λεπίδα της Diablo στα πίσω φτερά και το κεκλιμένο μπροστινό άκρο της Murcielago. Κοιτάζοντας τη Revuelto στο προφίλ, θα δείτε ένα επαναλαμβανόμενο θέμα με βάση το γράμμα Y. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα έχουν δομή Υ. Οι μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα δείχνουν προς τα εμπρός σαν βέλος, εγχύοντας περισσότερο Υ στο μείγμα. Το κέντρο του ταμπλό ενσωματώνει επίσης ένα εντυπωσιακό σχήμα Υ.

Γιατί όλα τα Υ; Η Lamborghini το συνδέει με σύγχρονα «αεροδιαστημικά στοιχεία» και πράγματι, σε συνδυασμό με τις γωνιώδεις γραμμές του αμαξώματος και τα εξαγωνικά σχέδια στο πίσω μέρος για τις απολήξεις της εξάτμισης, η Revuelto έχει κάτι από stealth μαχητικό. Δεν είναι τυχαίο, η Lamborghini αναφέρεται στον οδηγό της Revuelto ως πιλότο, με τον επιβάτη να είναι ο συγκυβερνήτης. Δεν είναι όλα φουτουριστικά όμως. Όταν ο πιλότος κι ο συγκυβερνήτης βγαίνουν από το όχημα, εξακολουθούν να το κάνουν χρησιμοποιώντας πόρτες σαν αυτές που πρωτοχρησιμοποίησε η 50χρονη πλέον Lamborghini Countach.

Το σχέδιο της Revuelto δεν είναι απλώς μια άσκηση επιστημονικής φαντασίας. Τα πλαϊνά πτερύγια πίσω από τους μπροστινούς τροχούς έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν στη διοχέτευση αέρα στις εισαγωγές κατά μήκος του κοίλου της πόρτας. Η εσοχή της οροφής διοχετεύει τον αέρα στην πίσω πτέρυγα, ενώ προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι για τους επιβάτες στο εσωτερικό. Το μπροστινό σπόιλερ διανέμει τον αέρα μακριά από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ πίσω, ο πιο άγριος πίσω διαχύτης που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε Lambo δημιουργεί κάθετη δύναμη ενώ συνεισφέρει στην ψύξη του κινητήρα. Το πίσω φτερό είναι ενεργό και προσαρμόζεται αυτόματα ή μπορεί να ελεγχθεί χειροκίνητα μεταξύ τριών τρόπων λειτουργίας για ελάχιστη ή μέγιστη πίεση προς τα κάτω.

Σε σύγκριση με την Aventador Ultimae, η Lamborghini λέει ότι η Revuelto είναι 61% πιο efficient και παράγει 66% περισσότερη κάθετη δύναμη σε καταστάσεις υψηλού φορτίου. Όχι πως τα ειδικά κατασκευασμένα ελαστικά Bridgestone Potenza Sport θα ζοριστούν, με διαστάσεις 265/35-20 μπροστά και 345/30-21 πίσω. Σε όποιον οι ζάντες φαίνονται μικρές, υπάρχει κι η επιλογή για 265/30-21 μπροστά και 355/25-22 πίσω. Κι αν δυσκολεύεστε να πάρετε αποφάσεις, πιθανότατα δε θέλετε να ακούσετε για τις 400 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων που είναι διαθέσιμες για το αμάξωμα. Όπως αναφέρθηκε, το μοτίβο Υ υπάρχει στο εσωτερικό, αλλά είναι οι τρεις ψηφιακές οθόνες που ξεχωρίζουν. Καμία δεν είναι πραγματικά μεγάλη, γιατί πρέπει πάντα να βρίσκονται στο παρασκήνιο. Μην ξεχνιόμαστε, μια Lambo φτιάχνεται για να οδηγιέται σκληρά. Ο οδηγός έχει μπροστά του μια ψηφιακή ένδειξη 12.3 ιντσών, μια μαζεμένη οθόνη 8.4 ιντσών βρίσκεται στη μέση, ενώ μπροστά από τον συνεπιβάτη υπάρχει μια οθόνη 9.1 ιντσών που εμφανίζει πληροφορίες ζωτικής σημασίας για το όχημα. Μπορείτε να κάνετε swipe ανάμεσα στις τρεις οθόνες για κοινή χρήση πληροφοριών, με τη Lamborghini να τονίζει τον ρόλο του συνεπιβάτη ως συγκυβερνήτη. Χειριζόμενος τον κλιματισμό, την πλοήγηση ή την επιλογή της μουσικής, ο οδηγός αφήνεται να εστιάσει στην οδήγηση. Όσο τον αφήνουν οι 13 διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης βέβαια.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να μας πείσει πως όταν δεν ξοδεύει ασύστολα βενζίνη, αναπτύσσει περιβαλλοντικές ανησυχίες. Η ταπετσαρία συνδυάζει διάφορα δέρματα με μικροΐνες από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Και παρόμοια με το εξωτερικό, υπάρχουν τουλάχιστον 70 επιλογές χρωμάτων διαθέσιμες για το πιλοτήριο. Αρκετά όμως με αυτά: μια V12 Lamborghini ακούγεται γνώριμη, αλλά πρόκειται για έναν ολοκαίνουριο κινητήρα που είναι ελαφρύτερος κι ισχυρότερος από τον προκάτοχό του. Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες για τους μπροστινούς τροχούς κι ένας τρίτος τοποθετημένος στο νέο οκτατάχυτο υγρού τύπου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, μια ακόμα πρωτιά για τη Lamborghini. Είναι τοποθετημένο πίσω από τον κινητήρα αντί για μπροστά, αφήνοντας χώρο για τη μικρή μπαταρία 3.8 kWh σε αυτό που παλιά ήταν το τούνελ της μετάδοσης.

Ναι, αυτή η μπαταρία είναι πολύ μικρή, αλλά είναι αρκετή για να δώσει στη Revuelto μια ηλεκτρική αυτονομία περίπου 10 χιλιομέτρων. Σκοπός της είναι να επιτρέπει λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων για πρόσβαση σε περιοχές όπου ενδέχεται να υπάρχουν απαγορεύσεις για τους θερμικούς κινητήρες. Η λειτουργία Strada είναι προσαρμοσμένη στην καθημερινή οδήγηση και στα μεγαλύτερα ταξίδια. Έχει πάντα τον κινητήρα V12 ενεργό, αλλά η συνολική ισχύς περιορίζεται στους 880 ίππους. Αν θέλετε περισσότερα, η λειτουργία Sport ξεκλειδώνει άλλους 20 (900 ίππους συνολικά) και μεγιστοποιεί την απόκριση του κιβωτίου ταχυτήτων. Βάλτε την LB744 σε λειτουργία Corsa και τότε θα επωφεληθείτε από τους 1.001 ίππους, με όλα να είναι ρυθμισμένα και προσανατολισμένα για τη μέγιστη απόδοση. Αν πάλι επιλέξετε την City, τότε θα αρκεστείτε σε 180 ηλεκτρικούς ίππους αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς. Ναι, η νεότερη ναυαρχίδα της Lambo μπορεί να μετατραπεί σε προσθιοκίνητο EV!

Αν έχετε ήδη ξενερώσει, να σας αποτελειώσουμε: ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύνδεση με Amazon Alexa, ενημερώσεις over-air, προβολείς LED matrix κι ένα πλήρες πακέτο ασφαλείας για πρώτη φορά σε ένα υπεραυτοκίνητο Lamborghini που περιλαμβάνει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση τυφλού σημείου, adaptive cruise control κι ειδοποίηση πίσω cross-traffic. Οι μέρες που καθόσουν στο φαρδύ μαρσπιέ της Countach για να την παρκάρεις με την όπισθεν έχουν περάσει προ πολλού.

Περισσότερα Άρθρα