Suzuki Swift AllGrip

"To δικίνητο Swift είναι μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του. Το 4WD προσθέτει το πλεονέκτημα της ελκτικής πρόσφυσης, αλλά ζημιώνει τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Αν δε χρειάζεσαι την τετρακίνηση, θα λουστείς μόνο τα μειονεκτήματα. Πήγαινε ντουγρού στο προσθιοκίνητο."

70%
Awesome
  • ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr

Δεν μπορείς να μας ρίξεις το φταίξιμο. Είχαμε κανονίσει να παραλάβουμε το σκληροτράχηλο επαγγελματικό Jimny, να το φορτώσουμε με μπαγκάζια και σκηνές και να αναχωρήσουμε καρφί για τη Λιάκουρα, την κορυφή του Παρνασσού. Ναι, έχει ένα οροπέδιο λίγο πριν φτάσεις στο ανώτερο σημείο, που προσφέρεται για διανυκτέρευση. Γινόταν καλύτερος συγχρονισμός για να αναδείξουμε τα κουράγια του άκνοου Σαμουράι; Η παραλαβή συνοδεύτηκε από έκπληξη. Ο εξυπηρετικός υπάλληλος που παραδίδει τα δημοσιογραφικά μοντέλα, μου έφερε ένα… Swift. Μα αυτό το έχουμε ξαναπάρει, είναι το προσθιοκίνητο αυτόματο, αναφώνησα εν μέσω θυελλωδών σκέψεων για την εξέλιξη της εκδρομής. Ναι, ξέρετε, το δημοσιογραφικό Jimny είχε μια ατυχία, τράκαρε πριν τρεις μέρες κι είναι στο συνεργείο. Όπως φαντάζεστε, η εκδρομή έγινε. Με πολλή προσοχή και συμμεριζόμενοι τον αστικό χαρακτήρα του ιαπωνικού μοντέλου, απλώς κατεβάσαμε τον φιλότιμο συνοδηγό ώστε να καθαρίζει το μονοπάτι από τα κοτρόνια. Και το Swift με την μπροστινή κίνηση έφτασε στο οροπέδιο. Αν έχετε ξεχάσει τα μαρτύριά του, είχαν περιγραφεί με γλαφυρότητα στο ανάλογο ταξιδιωτικό άρθρο.

όχι που θα μας γλίτωνε το τετρακίνητο από μερικές κροκάλες. Αλλά όχι, δεν το ανεβάσαμε στη Λιάκουρα

 

Δυόμισι χρόνια μετά, το κατάλληλο Swift πέφτει επιτέλους στα χέρια μας. Το τετρακίνητο! Προφανώς κανείς σώφρων δε θα επιχειρήσει να διανυκτερεύσει στον Παρνασσό Δεκέμβρη μήνα, ήταν ήδη οριακό Αυγουστιάτικα. Αλλά έτσι κι αλλιώς, ούτε το άλλο εγχείρημα χαρακτηριζόταν από περίσσεια σωφροσύνης. Στο κάτω-κάτω, το τετρακίνητο Swift δεν αποτελεί υποκατάστατο των 4×4 μοντέλων της Suzuki. Ο χαρακτήρας του δε στοχεύει το πορτοφόλι όσων ορέγονται ορεινά περάσματα και περιπέτειες. Αν έχεις όρεξη από δαύτα, πήγαινε καρφί στο Vitara. Το τετρακίνητο, ε! Το Swift εμπίπτει στην έξυπνη κίνηση των Ιαπώνων να προσφέρουν κάτι που έχει ατονήσει στις μικρές κατηγορίες: την τετρακίνηση ως εργαλείο καθημερινότητας κι ασφάλειας. Ναι, εργαλείο για όποιον χρειάζεται να μπει τακτικά σε χωματόδρομο. Όχι από βίτσιο, αλλά από ανάγκη, γιατί το καθημερινό του δρομολόγιο περιλαμβάνει κάτι τέτοιο. Εργαλείο για όποιον μπλέκει τακτικά με χιόνια. Με απότομες ανηφόρες που όταν βρέξει, γίνονται αδιάβατες. Πάντα απορούσα με φιλική οικογένεια, ήταν υποχρεωμένοι να ανεβαίνουν μια πολύ απότομη τσιμεντένια ανηφόρα στο Πανόραμα της Βούλας. Ξέρεις, αυτές με τις εγκάρσιες αυλακώσεις. Όταν μετακόμισαν εκεί, είχαν ένα Zafira πρώτης γενιάς κι ένα αντίστοιχης χρονολογίας Corsa. Μετά από λίγο, στη θέση τους βρέθηκαν ένα Forester κι ένα Suzuki SX4, αμφότερα τετρακίνητα. Α γεια σου, για κάτι τέτοια είναι το Swift.

δε θα το πάρεις για να οργώνεις τα βουνά, αλλά γιατί ενίοτε χρειάζεσαι την επιπλέον κίνηση στους πίσω τροχούς

 

Η τετρακίνηση ανεβάζει το κόστος κατά περίπου 10%. Η πρόσφυση δεν ήταν ποτέ φθηνή. Από τα 20.250 € του προσθιοκίνητου GLX, υπολογίζεις ένα διχίλιαρο πάνω. Στη βασική GL, η ποσοστιαία διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη, αφού τα 17.450 € γίνονται 19.600 €. Κι αν είχες σκοπό να αποκτήσεις το Swift σου με αυτόματο κιβώτιο, απόλυτα λογική απαίτηση για ένα αστικό μοντέλο, δυστυχώς δε συνδυάζεται με το πίσω διαφορικό. Κατά τα άλλα, η τυποποιημένη κατανάλωση ανεβαίνει από τα 4.4 στα 4.9 λίτρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων από τα 99 γραμμάρια στα 110. Τα 12.5″ για το 0-100 γίνονται 13.6″, ενώ η τελική ταχύτητα μειώνεται από τα 165 χλμ/ώρα στα 160. Και καθώς το ντεπόζιτο παραμένει στα 37 λίτρα, θα πρέπει να σταματάς λίγο νωρίτερα για ανεφοδιασμό. Ευτυχώς, η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κομματάκι. Εντάξει, τα 120 χιλιοστά γίνονται 145, δεν είναι δα κι ότι το Swift μετατρέπεται σε αγρίμι. Αλλά κάτι είναι κι αυτό. Το βάρος έχει ανέβει από τα 920 στα 995 κιλά, ενώ έχουν αυξηθεί κι οι τριβές στη μετάδοση. Στοιχεία που επιβαρύνουν τις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Δοκιμάσαμε το νέο Swift πριν τρεις μήνες και μας κέρδισε με την ακόμα πιο οικονομική λειτουργία του νέου 3κύλινδρου κινητήρα του σε σχέση με τον απελθόντα 4κύλινδρο. Η μέση κατανάλωση ήταν ακριβώς ίδια με την εργοστασιακή, δε μας έχει ξανατύχει. Μόλις 4.4 λίτρα. Κι όταν πήραμε τον αυτοκινητόδρομο, με το (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) Adaptive Cruise Control καρφωμένο στα 120, αρκέστησε σε 4.7 λίτρα. Τούτο δω καίει παραπάνω, υπολόγιζε για τη μέση τιμή κάτι σε 5.1 και για το ταξίδι 5.4. Και πάλι, τα νούμερα παραμένουν συγκρατημένα και δε θα αποτελέσουν λόγο απόρριψης για τον ενδιαφερόμενο. Αν κάποιος διανύει 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, η παραπάνω κατανάλωση θα του στοιχίσει χοντρικά 180 €. Αν όντως χρειάζεσαι την τετρακίνηση, δεν είναι κάνα σοβαρό ποσό.

τα 180 € ετησίως δεν είναι πολλά για την ξενοιασιά σε εκείνες τις στιγμές που ειδάλλως θα έμενες σταματημένος, με τους μπροστινούς τροχούς να γυρίζουν τρελά. Παρατήρηση: δεν υπάρχει σηματάκι που να πληροφορεί ότι είναι 4WD

 

Το θέμα είναι ότι στην πράξη, το 4WD είναι ένα χειρότερο αυτοκίνητο από το δικίνητο μοντέλο. Εντάξει, προφανώς όχι στην ελκτική πρόσφυση, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα. Στην πορεία, νομίζεις ότι οδηγείς ένα Swift με πεσμένο αιματοκρίτη. Η σπιρτάδα του προσθιοκίνητου είναι λίγο πιο χλωμή, νιώθεις την απόκριση πιο μαλθακή, η κλιμάκωση του κιβωτίου σού φαίνεται πιο μακριά και καταφεύγεις πιο συχνά στο κιβώτιο για κατέβασμα. Η αίσθηση είναι ανάλογη με τότε στα νιάτα σου, που πήγαινες σπίτι του τον κολλητό σου και μόλις έβγαινε, ένιωθες το Saxo να πηγαίνει λίγο πιο ανάλαφρα. Να γκαζώνει και να φρενάρει πιο ελεύθερα. Να ανασαίνει καλύτερα. Ναι, δεν είχες Saxo, αλλά για να διαβάζεις τέτοια ώρα για αυτοκίνητα, προφανώς καταλαβαίνεις την αίσθηση.

Δεν υπάρχει κάποιος διακόπτης που να σου επιτρέπει να εμπλέξεις εσύ την τετρακίνηση. Όπως στο Vitara, για παράδειγμα. Εδώ, όλα γίνονται αυτόματα. Το Swift είναι κατά βάση προσθιοκίνητο κι όταν το σύστημα διαπιστώσει ολίσθηση μπροστά, τότε στέλνει ροπή και πίσω. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μια υστέρηση. Νιώθεις το σπινάρισμα στο τιμόνι και μετά εμπλέκονται οι πίσω τροχοί. Σε φυσιολογική καθημερινή χρήση, δε θα νιώσεις κάποια ωφέλεια σε σχέση με το δικίνητο. Στο στροφιλίκι, έτσι κι αλλιώς, το 2WD δεν είναι δα και κάνα τέρας ροπής (108 Nm στις 4.500 σ.α.λ.), πολύ σπάνια σπινάρει μπροστά. Προφανώς θα είναι πιο ευεργετικό όσο φθείρονται τα λάστιχα και θα μπορεί να καλύψει πιο αποτελεσματικά το θέμα της γήρανσής τους. Αλλά και πάλι, δεν έχεις κανένα λόγο να πληρώσεις ακριβότερα την τετρακίνηση για να έχεις ένα υποδεέστερο αυτοκίνητο. Εκτός κι αν τη χρειάζεσαι πραγματικά.

για τούτο δω γίνεται όλη η ιστορία. Αν σου χρειάζεται πραγματικά, καλώς. Αλλιώτικα, τσάμπα θα το πληρώσεις παραπάνω και θα απολαμβάνεις ένα χειρότερο προϊόν

 

Το 4WD Swift θυμίζει παλιότερα χρηστικά μοντέλα, που επαφίονταν στην ικανοποίηση περισσότερο των πραγματικών αναγκών κι όχι της μόστρας. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της έχει παράδοση στα μικρά τετρακίνητα, ενθυμείστε βέβαια το Subaru Justy με το κουμπί εμπλοκής της τετρακίνησης στον λεβιέ ταχυτήτων. Έκτοτε, οι δρόμοι του πλανήτη είναι πιο ασφαλτοστρωμένοι από ποτέ. Αλλά για κάποιους, η ανάγκη για τετρακίνηση παραμένει, χωρίς να χρειάζονται τον περισσότερο όγκο ενός SUV, όπως το Vitara. Τις μεγαλύτερες διαστάσεις, την υψηλότερη τιμή αγοράς, το μεγαλύτερο κόστος κίνησης. Αν ανήκετε σε αυτό το περιορισμένο αγοραστικό κοινό, το Swift σάς κλείνει το μάτι. Στην ουσία, παίζει χωρίς ανταγωνισμό, αφού δεν υπάρχει μικρό τετρακίνητο άλλης εταιρίας. Διατηρεί σχεδόν αυτούσια τα χαρίσματα του δικίνητου μοντέλου και τα γαρνίρει με τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης. Αν πάλι είστε από αυτούς που το γλυκοκοιτάτε επειδή ο μπατζανάκης της ξαδέρφης της συνυφάδας σας, σας είχε ξεφουρνίσει κάποτε ότι τα τετρακίνητα κρατάνε καλύτερα και νομίζετε ότι είναι πιο ασφαλές γενικώς, απλώς προσπεράστε το. Το προσθιοκίνητο Swift προσφέρει ήδη ασφαλή οδική συμπεριφορά, κοστίζει σημαντικά φθηνότερα, καίει λιγότερο και κουβαλάει 75 κιλά μείον.

ΜοντέλοSuzuki Swift 4WD
Έκδοση4WD GLX manual
Τιμή από19.600€
Τιμή μοντέλου δοκιμής22.250€
Τύπος αμαξώματοςHatchback
ΚαύσιμοΉπια υβριδικό βενζίνης
Κινητήραςατμοσφαιρικός, ένας ηλεκτροκινητήρας
Κύλινδροι3
Κυβικά1.197 κ.εκ.
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα13.6"
Μέγιστη ταχύτητα160 χλμ/ω
Κατανάλωση δοκιμής5.1 λίτρα/100 χλμ
Αυτονομία724 χλμ
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος4.9 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2 (WLTP)110 γρ/χλμ
Συνολική ισχύς82 ίπποι στις 5.700 σ.α.λ.
Συνολική ροπή108 Nm στις 4.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ταχύτητα περιστροφής6.000 σ.α.λ.
Θέση του κινητήραΕμπρός και Εγκάρσια
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα3 ίπποι
Ροπή ηλεκτροκινητήρα60 Nm
Κίνησητετρακίνηση
Κιβώτιοχειροκίνητο
Σχέσεις5
Εμπρός ανάρτησηΓόνατα McPherson
Πίσω ανάρτησηΗμιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένααεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρέναδισκόφρενα
Ελαστικά185 / 55 / 16
Διάμετρος στροφής9.4 μέτρα
Μήκος3.860 χιλιοστά
Πλάτος1.695 χιλιοστά
Ύψος1.525 χιλιοστά
Μεταξόνιο2.450 χιλιοστά
Εμπρός μετατρόχιο1.475 χιλιοστά
Πίσω μετατρόχιο1.490 χιλιοστά
Απόσταση από το έδαφος145 χιλιοστά
Βάρος995 κιλά
Χώρος αποσκευών265 λίτρα
Ντεπόζιτο37 λίτρα
Βαθμολογία EuroNCAP
Περισσότερα Άρθρα